top of page

Apák napja

Apák napja

2024.június.16. A nap, amikor hivatalosan is megemlékezünk az édesapákról. Bár itthon még viszonylag kevesen köszöntik fel valamilyen apró ajándékkal az apukájukat, nagypapájukat vagy szerencsés esetben a dédpapájukat apák napján, de az ünnep több mint 100 éves múltra tekint vissza.


Amerikában Sonora Smart Dodd kezdeményezte, hogy az anyák napja mellett járna egy ünnep az apáknak is, ugyanis Sonora apukája William Smart felesége halála után egyedül nevelte fel kilenc gyerekét. Sonora azt szerette volna, ha az ünnepet június 5-én, apja születésnapján tartják, de mivel a bürokrácia malmai akkor is lassan őröltek, ezért június harmadik vasárnapján, vagyis 1910. június 19-én ünnepelték először az apukákat.


Az én Édesapám aki már sajnos nem él, jó apa, barát is volt. Fontos volt nekem apa véleménye. A vasárnapi ebédek, az ölelése és amikor jó kedve volt. "Kiskutyámnak" hívott. A gyermekkori emlékek, a játékok, az esti mese és az énekei, mind kedves emlékek.


Ha beteg voltam az ágyam mellé ágyazott magának a szőnyegre és halkan dúdolt, hogy el tudjak aludni Engem az apám és a nagyi nevelt. Volt anyukám, de elváltak és nem is volt kérdés a kislány apával maradt. Soha nem bántott, nem ütött meg. A gyermekkori csínytevéseket elrendezte, hogy nehogy baj legyen .Egy mostoha bátyám volt a Zsolti, ketten imádtuk apánkat. Amikor valakiből sugárzik a szeretet az a legnagyobb kincs.


Ma is emlékszem rá csak most egy mécses gyújtással, néha szoktam vele beszélgetni és kérem a segítségét. Szeressük az apákat, hiszen a legtöbben jók és jót akarnak a gyermeküknek. Ha még él az apukád öleld meg öt, esetleg fogd meg a remegő kezeit és mond neki : KÖSZÖNÖM!


15 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page