top of page

Krisna-völgyben jártunk


Krisna-völgy

Minden évben elmegyünk, feltöltődni, kikapcsolódni. Hajnalba indulás, mert ilyenkor még nincsenek sokan az utakon. Kapunyitásra ott vagyunk, mert még nincs nagy meleg.


Évek alatt sok fejlődés, gyönyörű változások. Messzi távolban látom a kis házakat, ahol élnek, de nem mindenki él bent a telepen van, aki a faluban, szép családi házban. Apa, anya, gyermekek. Igazi szeretet a közösségben.


A saját gazdaságukat ők művelik, remek állatállomány van. A napi munkát természetesen megosztják. A nők csodálatos oltár festéseket csinálnak emléktárgyakat készítenek, amit itt a búcsúban el tudnak adni.


Feri elment fényképezni én leültem egy padra fa alá. Előttem egy kis asztalon Krisna hívő, szép, fiatal nő árult. Jön egy idős asszony: "Szabad maga mellé ülnöm?" - kérdezi. Természetesen igen a válaszom.


Elkezdünk beszélgetni. Elmondja az ő lánya, aki itt árulja a szép emléktárgyakat. Nevezzük a nőt Ágnesnek


Én : "Ön is itt lakik?" - kérdezem.

Ágnes: "Nem csak eljöttem a lányomat meglátogatni. Ritkán találkozunk."

Én: "Mióta él itt a lánya?"

Ágnes: "Lassan 10 éve. Eljött egy ilyen búcsúba és amikor hazajött azt mondta neki tetszik ez a hit és vissza fog menni."

Én: Ön, hogy fogadta ezt?

Ágnes: "Gondolhatja, anyaként, kétségbe estem, de ahogy telt az idő és láttam a lányom nem tágít beletörődtem."

Én: "Mennyi idő telt el, hogy a lánya azt mondta jól választott?"

Ágnes: "Kb 2 év mire teljesen beilleszkedett. Hajnalban kelnek, mennek imádkozni aztán elindul a nap. Mindenki végzi a feladatát. Eljött a lányomnál a szerelem, amikor társra talált. Nem olyan egyszerű, mert a tanítójától kér véleményt és engedélyt. A Krisna-tudat vallástörténeti szempontból a hinduizmus része. A nők tarka színű szárit hordanak, és az ő esetükben általában nincs jelentése a színeknek és a mintáknak. A teljes cölibátusban, nőtlenül élő lemondott férfiak sáfrányszínű, a házasok és a házasulandók pedig fehér színű ruhát viselnek.


A férfiaknál a kopasz fej a világi élvezetekről és ragaszkodásokról való lemondásra, illetve a tisztaságra utal, a tarkón meghagyott hajtincs pedig az egyistenhit szimbóluma.

Nem esznek húst, nem használnak kábító szereket, nem élnek korlátlanul nemi életet, mert fontos a lelki tisztaság,semmiféle szerencsejátékban nem vesznek részt.


Ágnes : "Amikor a lányom hazajött látogatóba elmondta, hogy férjhez megy. Jó mondtam, akkor apáddal adjuk az áldásunkat. Nem anyukám, ez már nem a ti feladatotok. - válaszolta."


A Krisna-tudat támogatja a házasság intézményét. Javasolt, hogy a hívek házastársnak is Krisna-hívőt válasszanak. Azonban ha valaki már házasságkötése után vált Krisna-hívővé, a világnézeti különbség miatt nem kell megszakítania házasságát.


Itt 1-2 év alatt tudnak dönteni, aztán polgári esküvő, majd egy indiai ceremóniát tartanak , amit itt a nagy színpadon be is mutattak.


Én: "Önök itt lehetnek az esküvőn?"


Ágnes : "Igen, megható is volt. Sajnos történt a házasságukba némi hiba, amiért 1 év után elváltak. A lányom akkor kiköltözött a faluba. Onnan járt ide minden nap. Azután Krisna akaratából ismét jött a nagy ö, két év után esküvő és most boldog a lányom nevezzük őt Mirjamnak. Két csodaszép gyermeke született és nagyon boldog. Megtalálta az ő hitét, a lelki békéjét. Néha hazalátogatnak. Akkor csak vegetáriánus ételeket eszünk, amiket ő készít. Remélem a lányom egy életen át boldog is marad."


Közben Feri is előkerült, mert ő imád fotózni, nekem pedig kellemes volt a beszélgetés. Megköszöntem Ágnesnek a beszélgetést. A lányánál vettem egy kis szuvenírt. Jövőre ismét Krisna-búcsú.


23 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page